torsdag 10 februari 2011

Grattis till MIG

Ja idag fyller jag år. Kul är det, även om de första besökarna fick vänta lite och titta på när jag garnerade tårtan. Men allt kan ju inte gå som smort.

Väntar även främmande imorgon Fredag och på Lördag. Ev även på Söndag. Så det gäller att frysa ner och ta upp. Eller baka nytt.

Ja vad som har hänt sen sist. Maya har blivit 1 år. Vilket i Maya världen betyder, jobbigare, större och drygare... Men söt är hon. Lite svår tränad ibland. Då hon far som en virvelvind hit, dit, upp, ner och runt runt. Har bästämt när hon ska göra sitt MH. Har valt ett med de "bästa" Fig och beskrivare. Tyvärr vet jag inte än vilken testledare... Hoppas på att det blir en bra. Har ju önskemål.

Saga har löpt och blivit parad. Så på söndag är det 4 v. Vet inte om det finns några små, eller hur många. Om hon blir tjockis och verkar ha bebisar så ska hon röntgas ca 1 v innan valpning. Detta för att jag som är ny på detta ska veta hur många det blir. Så att jag kan säga att nu är det klart, eller nu måste vi till vetrinären.

Inge jobb har jag fått heller, har sökt massor men näää, har iofs varit på en intervju och väntar på svar. Hoppas på ett positivt besked.

Nä nu ska jag vila så att jag orkar ta emot fler fikasugna!

KRAM på er

4 kommentarer:

  1. Mycket gott, Ha en bra helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott.
    Kram Inger&Lycka

    SvaraRadera
  3. Du vet väl att du inte får transportera en dräktig tik två veckor innan planerad valpning. Så hur har du tänkt åka till veterinären för rönrgen 1 vecka innan?

    SvaraRadera
  4. Till Anonym som inte vågar skriva sitt namn... Den sida jag läste på så stod det över 5 mil. Men det spelar väl ingen roll att åka en vecka tidigare...

    SvaraRadera